Długopisy reklamowe, które… zaszkodzą Twojej marce

0
Długopisy reklamowe, które… zaszkodzą Twojej marce

Długopisy reklamowe to bez wątpienia bardzo skuteczne nośniki reklamy, które są nieodłącznym elementem strategii marketingu bezpośredniego każdej marki. Część przedsiębiorców nie zdaje sobie jednak sprawy z faktu, że gadżety reklamowe to broń obosieczna. Mogą bardzo pomóc w promocji biznesu i zwiększyć rozpoznawalność marki, ale równie dobrze negatywnie odbić się na jej wizerunku. Dotyczy to także długopisów reklamowych. Wyjaśniamy, jakich błędów należy uniknąć, aby nie dopuścić do takiego fatalnego scenariusza.

Wtórny projekt

Schematyczność jest największym wrogiem każdej kampanii marketingowej. Tymczasem regularnie obserwujemy, że przedsiębiorcy boją się choćby trochę zaryzykować. Sięgają po najprostsze, nieco już opatrzone rozwiązania, byle tylko nie wychodzić przed szereg. Takie asekuranctwo niestety przynosi odwrotny efekt.

Owszem, marka na tym nie straci, ale też nie zyska. Długopisy reklamowe, które niczym się nie wyróżniają, są nudne stylistycznie i zadrukowane ciągiem ciasno upchanych informacji o firmie, nie spełnią funkcji promocyjnej. Taki gadżet ugrzęźnie w przyborniku biurkowym i na pewno nie zachęci użytkownika do sięgnięcia po niego.

Niska jakość wykonania

Od razu wyjaśniamy: nie chodzi o to, aby każda firma inwestowała spore środki w metalowe długopisy reklamowe z grawerem, które w założeniu są przeznaczone dla wyselekcjonowanej, wąskiej grupy klientów. Nie można jednak zakładać, że skoro plastikowe długopisy z nadrukiem często trafiają do osób zupełnie przypadkowych, to jakość ich wykonania ma trzeciorzędne znaczenie.

Łatwo jesteśmy sobie w stanie wyobrazić, że wśród 1000 osób, które otrzymają taki długopis, 2-3 mogą być rzeczywiście zainteresowane ofertą promowanej firmy. Czy z niej skorzystają, jeśli długopis dosłownie rozpada się w rękach, jest nieprzyjemny w dotyku, niewygodny, a umieszczone na nim elementy identyfikacji wizualnej marki nieczytelne? Oczywiście, że nie.

Zasada jest prosta: wygląd i jakość wykonania gadżetu reklamowego zawsze świadczy o marce. Obdarowana osoba będzie to oceniać binarnie, czyli zerojedynkowo. Albo coś jest dobre, albo złe. Jeśli marka nie przykłada większej wagi do prezencji jej materiałów reklamowych, to pewnie nie jest godna zaufania i nie gwarantuje odpowiedniej jakości obsługi oraz wykonawstwa.

Nieczytelne oznakowanie

To oczywiste, że aby móc czerpać korzyści z kolportowania długopisów reklamowych wśród potencjalnych klientów, trzeba na nich umieścić elementy identyfikujące konkretną markę. Naprawdę wiele zależy tutaj od kreatywności projektu graficznego. Bardzo ważne jest przy tym, aby nadrukowane czy wygrawerowane elementy były czytelne. Obdarowany klient musi w ciągu kilku sekund zorientować się, z kim ma do czynienia, co pozwoli mu lepiej zapamiętać wizerunek marki.

Długopisy reklamowe to proste gadżety i nie trzeba tutaj „dorabiać” jakichś wielkich filozofii. Celem jest obdarowanie klientów czymś, co zaspokoi ich potrzeby estetyczne i praktyczne. Nie można przy tym dopuścić, by długopisy kolportowane przez firmę niczym się nie wyróżniały na tle upominków rozdawanych przez konkurencję. Jednocześnie trzeba uniknąć sytuacji, w której tym wyróżnikiem będzie wyłącznie fatalna jakość wykonania, co na pewno zaszkodzi promowanej marce.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl