Długopisy reklamowe z grawerem czy nadrukiem? Którą metodę znakowania wybrać?

0
Długopisy reklamowe z grawerem czy nadrukiem? Którą metodę znakowania wybrać?

Zamawiając długopisy reklamowe np. na targi czy konferencję, przedsiębiorca musi podjąć szereg kluczowych decyzji. Producentów gadżetów reklamowych zapyta chociażby o projekt graficzny, który ma być umieszczony na korpusie czy klipie, a także o preferowaną metodę znakowania. Tutaj najczęściej do wyboru są dwie popularne techniki: grawerowanie laserowe lub klasyczny nadruk (tampodruk/sitodruk). Wbrew pozorom podjęcie decyzji nie jest takie proste i wymaga dokładnego przenalizowania swoich potrzeb oraz – jak to zwykle bywa – możliwości finansowych. W naszym poradniku wymieniamy najważniejsze zalety i wady obu rozwiązań.

Kiedy warto postawić na grawerowanie laserowe?

Zdecydowanie wtedy, gdy w ramach kampanii marketingu bezpośredniego zamierzamy rozdawać metalowe długopisy reklamowe. Choć grawerowanie laserowe sprawdza się również do znakowania elementów z plastiku (i wielu innych materiałów), to jednak grawerunek najlepiej pasuje do eleganckiego, metalowego korpusu.

Metalowe długopisy z grawerem oczywiście nie są gadżetami przeznaczonymi do swobodnego rozdawania przypadkowo napotkanym osobom. Powinny trafiać do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, w tym aktualnych klientów oraz kontrahentów. Jeśli więc szukasz pomysłu na prezent dla najważniejszych partnerów biznesowych, a nie chcesz przy tym „szaleć” z budżetem, to takie długopisy na pewno będą strzałem w dziesiątkę.

Zalety znakowania długopisów reklamowych metodą grawerowania laserowego:

  • Bardzo efektowny design
  • Grawerunek doskonale pasuje do prestiżowych długopisów z metalu
  • Perfekcyjna trwałość (brak ryzyka, że znakowanie po czasie stanie się nieczytelne)
  • Precyzyjne odwzorowanie projektu graficznego (procesem grawerowania zawiaduje komputer)

Wady znakowania długopisów reklamowych metodą grawerowania laserowego:

  • Nieco wyższa cena niż w przypadku nadruku, co ma znaczenie w sytuacji, gdy planujemy produkcję znacznej liczby gadżetów
  • Grawerunek niespecjalnie pasuje do długopisów plastikowych – mamy tutaj do czynienia z klasycznym „przerostem formy nad treścią”
  • Grawerowanie służy tylko do znakowania, a nie do nanoszenia pełnych projektów graficznych na powierzchnię długopisów

Znakowanie poprzez nadruk: klasyka, która wciąż się sprawdza

To nie przypadek, że pomimo upowszechnienia techniki grawerowania laserowego, zdecydowana większość gadżetów reklamowych wciąż jest znakowana przy użyciu metod nadruku – przede wszystkim tampodruku i sitodruku. W grę oczywiście wchodzą pieniądze (przedsiębiorcom zależy na atrakcyjnej cenie produkcji gadżetów), ale nie zapominajmy także o kwestiach praktycznych.

Przede wszystkim znakowanie długopisów reklamowych poprzez nadruk elementów identyfikacji wizualnej marki zajmuje znacznie mniej czasu. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrealizować nawet potężne zamówienie w relatywnie krótkim terminie. Ma to niebagatelne znaczenie dla firm, które nagle sobie przypomniały, że przydałyby im się długopisy reklamowe np. na zbliżające się wielkimi krokami targi branżowe.

Zalety znakowania długopisów reklamowych metodą nadruku:

  • Niski koszt
  • Ekspresowa realizacja
  • Profesjonalnie wykonany nadruk jest bardzo trwały
  • Dzięki nadrukowi możemy nanieść znacznie większe projekty graficzne na powierzchnię długopisów, tym samym zmieniając zwykły gadżet w bardzo atrakcyjny nośnik reklamy

Wady znakowania długopisów reklamowych metodą nadruku:

  • Mniej elegancki charakter znakowania w porównaniu z grawerunkiem
  • Nadruk nigdy nie będzie tak trwały, jak grawerunek

Przed podjęciem ostatecznej decyzji przeanalizuj więc podane przez nas argumenty. Obie techniki doskonale sprawdzają się w świecie gadżetów reklamowych, jednak mają nieco inne przeznaczenie.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl