Firmy, ale nie tylko. Kto jeszcze powinien promować się przy użyciu gadżetów reklamowych?

0
Firmy, ale nie tylko. Kto jeszcze powinien promować się przy użyciu gadżetów reklamowych?

To oczywiste, że naturalnymi klientami producentów gadżetów reklamowych są przedsiębiorcy. Firmy wykorzystują je do promowania swoich marek, czerpiąc z tego ogromne korzyści – zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe. Gadżety reklamowe sprawdzają się jednak nie tylko w „twardym biznesie”, ale również poza nim. W naszym poradniku podpowiadamy, kto jeszcze powinien promować się z wykorzystaniem drobnych upominków.

Samorządy

Polskie samorządy w ostatnich kilkunastu latach przeznaczają ogromne środki na promocję – przede wszystkim swoich walorów turystycznych, ale też potencjału przemysłowego. Tutaj tworzy się duża przestrzeń do wykorzystania gadżetów reklamowych. Najlepiej takich, które jednoznacznie kojarzą się z danym miastem czy regionem.

Współczesne samorządy bywają zarządzane niczym dobrze prosperujące przedsiębiorstwa. Pozyskują inwestorów, turystów, nierzadko wręcz nowych mieszkańców. W taką strategię doskonale wpisują się właśnie gadżety reklamowe. W Promo5 od dawna obserwujemy lawinowy wręcz wzrost zainteresowania naszymi produktami ze strony urzędów miast, gmin, marszałkowskich czy starostw.

Banki

Umieściliśmy je w naszym zestawieniu, choć w gruncie rzeczy można je uznać za firmy. Banki nie są jednak typowymi przedsiębiorstwami. Ich sukces opiera się wyłącznie na zaufaniu, a to można zbudować poprzez konsekwentne dbanie o wiarygodny wizerunek. Elementem takiej kampanii oczywiście są gadżety reklamowe. Klient o wiele chętniej założy konto czy weźmie kredyt gotówkowy, jeśli otrzyma zestaw efektownych gadżetów. Banki dobrze o tym wiedzą i regularnie wykorzystują ten schemat.

Organizacje pożytku publicznego

Funkcjonują wyłącznie dzięki dotacjom oraz środkom przekazywanym przez dobroczyńców, np. w formie 1% podatku. W Polsce mamy kilka tysięcy OPP, stąd każda z nich musi inwestować w szeroko rozumianą promocję. Gadżety reklamowe są relatywnie tanim, a bardzo skutecznym nośnikiem reklamy, który trafia do szerokiego grona odbiorców.

Podajmy prosty przykład. Jan Kowalski przekazał swój 1% podatku przypadkowo znalezionej organizacji pożytku publicznego. W kolejnym roku otrzymał od tej OPP list z podziękowaniem i dołączonym długopisem reklamowym. To tylko drobny gest, ale bez wątpienia mogący zadecydować o tym, że Kowalski ponownie pomoże właśnie tej organizacji.

Schroniska dla zwierząt

Podstawowym problemem schronisk jest pozyskiwanie środków na karmę i wyposażenie boksów dla porzuconych zwierzaków. Tutaj niezbędna okazuje się być pomoc ludzi dobrej woli. Mnóstwo osób co jakiś czas wpada na pomysł wsparcia lokalnego schroniska, ale jakoś nie znajdują w sobie motywacji, by przejść do czynów. Gadżety reklamowe mogą być świetną formą zachęty.

Wyobraźmy sobie, że schronisko ogłasza w lokalnych mediach akcję, w ramach której każdy, kto przyniesie worek karmy czy słomę do wyściełania boksów, otrzyma zestaw gadżetów z podobiznami zwierzaków. Proste, niedrogie w realizacji, a bardzo skuteczne!

Gadżety reklamowe mają więc bardzo szerokie zastosowanie i wcale nie są dedykowane wyłącznie przedsiębiorstwom. Praktycznie każdy, kto chce zwrócić uwagę na to, co robi, powinien przynajmniej spróbować promocji z wykorzystaniem drobnych upominków. Jej siłą jest znakomity stosunek kosztu do spodziewanych efektów.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl