Gadżety reklamowe, czyli efektowne nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki 0
Gadżety reklamowe, czyli efektowne nośniki elementów identyfikacji wizualnej marki

Marka to zdecydowanie największa wartość każdego biznesu. Jest ważniejsza niż park maszynowy, flota pojazdów czy efektowna siedziba. Budowanie marki jest długotrwałym, często żmudnym i dość kosztownym procesem, z którego jednak nie wolno rezygnować. Wielu przedsiębiorców z góry zakłada, że i tak nie stać ich na stworzenie brandu, co nie jest prawdą. W rzeczywistości każda firma ma dostęp do narzędzi umożliwiających sukcesywne budowanie rozpoznawalności marki. Mamy tutaj na myśli chociażby gadżety reklamowe.

Logo umieszczone na gadżecie lepiej zapada w pamięć

Wszyscy wiemy, że logotyp jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej marki. Pisząc obrazowo, stanowi jej „twarz”, z którą brand jest bezpośrednio kojarzony. Myślimy Nike, widzimy znaczek łyżwy. Apple? Oczywiście, że to nadgryzione jabłko. Każdy biznes powinien dążyć do stworzenia marki, która będzie budzić porównywalnie silne skojarzenia.

Aby było to możliwe, trzeba najpierw wypromować logo marki w grupie docelowej i tym samym zwiększyć jego rozpoznawalność. Nic tak dobrze się do tego nie nadaje, jak właśnie gadżety reklamowe. Wszystko dzięki temu, że upominki zawsze są chętnie przyjmowane przez potencjalnych klientów, przykuwają ich uwagę i pozwalają im skupić się na nadruku – w tym przypadku będzie nim logotyp, nazwa czy slogan marki.

Gadżet reklamowy może zdradzać misję marki

Jak to możliwe? Wystarczy uzmysłowić sobie, że każdy gadżet reklamowy, jaki trafia w ręce potencjalnego klienta, jest przez niego utożsamiany z firmą. Załóżmy, że klient otrzymuje długopis reklamowy, który od razu rozpada mu się w dłoni, nie da się też nim nic napisać, bo tusz dawno wysechł. Co pomyśli sobie taki klient? To oczywiste: że firma jest niesolidna, niepoważna i lepiej nie mieć z nią nic wspólnego.

Zupełnie inaczej będzie w sytuacji, gdy gadżet prezentuje się bardzo solidnie, sprawia świetne wrażenie zarówno jakością wykonania, jak i kreatywnością projektu. Wówczas klient automatycznie przeniesie te pozytywne emocje na markę. Uzna, że firma trzyma poziom, na pewno będzie w stanie zrealizować nawet bardzo ambitny projekt, a więc zdecydowanie warto się z nią skontaktować.

Dobry gadżet pracuje na rzecz marki przez wiele lat

Podkreślamy tutaj jednak słowo „dobry”, które należy interpretować w najprostszy możliwy sposób: chodzi o jakość wykonania gadżetu. Wcześniej wspomnieliśmy o długopisie. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to jeden z najdłużej użytkowanych gadżetów reklamowych. Z drugiej jednak strony obdarowani klienci nie mają skrupułów przed wyrzuceniem takiego upominku do kosza. Jak ich przed tym powstrzymać, a do tego mieć niemal pewność, że długopis na długo zagości w biurze potencjalnego klienta?

Nie ma innego sposobu, niż postawienie na produkt dobrej jakości – najlepiej w metalowej obudowie. Piękny, solidny długopis, choć nadal jest tylko drobiazgiem, z pewnością będzie chętnie używany przez obdarowaną osobę, a dzięki solidnemu nadrukowi nie ma ryzyka, że elementy identyfikacji wizualnej marki szybko się zatrą.

W tym kontekście nawet tak niepozorny gadżet reklamowy może być traktowany w kategorii ambasadora marki. Jest przy tym znacznie skuteczniejszy niż chociażby reklama. Dlaczego? Ponieważ z reklamą klient zapoznaje się jednorazowo i szybko o niej zapomina. Solidny gadżet zostaje z nim na znacznie dłużej.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl