Gadżety reklamowe to mocne wsparcie promocji biznesu. Ale właściwie dlaczego? 0
Gadżety reklamowe to mocne wsparcie promocji biznesu. Ale właściwie dlaczego?

Nie można sobie dziś wyobrazić biznesu, który osiągnąłby sukces bez podejmowania jakichkolwiek działań marketingowych. Firmy muszą inwestować w promocję, inaczej na pewno przegrają rywalizację o klienta. Jednym z podstawowych narzędzi w tym procesie są gadżety reklamowe. Gdybyśmy mieli w możliwie najprostszy sposób wytłumaczyć, dlaczego warto w nie zainwestować, użylibyśmy tych kilku argumentów.

Prezent zawsze jest mile widziany

Z perspektywy firmy gadżet reklamowy jest sposobem na promocję, ale dla klienta, który go otrzyma, to po prostu prezent. To w naturalny sposób wpływa na jego pozytywne postrzeganie marki. Działa tutaj banalnie prosty mechanizm: firma X coś mi dała, a więc jest fajna i na pewno wezmę to pod uwagę, gdy będę kiedyś potrzebować czegoś z ich branży.

Pokażmy to na przykładzie. Andrzej Nowak wybrał się na targi mieszkaniowe. Szuka nowego mieszkania i wpadły mu w oko propozycje dwóch deweloperów. Na targach trafił na stoisko jednego z nich. Otrzymał na nim nie tylko wyczerpującą informację na temat inwestycji, ale także komplet gadżetów: kalkulator, miarę, notatnik i długopis, czyli to, co jest potrzebne na etapie wykańczania mieszkania. Pytanie za 100 punktów: czyja oferta zyskała w oczach Nowaka? Odpowiedź jest oczywista.

Gadżety reklamowe wpływają na lojalność klienta

Tutaj ponownie posłużymy się przykładem. Festyn w dużym mieście. Rodzina z dwójką dzieci spaceruje między stoiskami. W pewnym momencie pociechy otrzymują od hostessy ładne maskotki i baloniki, na których widnieje logo sieci kinowej. Czy to będzie mieć jakiś wpływ na decyzję rodziców, gdy postanowią zabrać dzieci na nową animację? To pytanie retoryczne.

Gadżety reklamowe mają ogromny wpływ na tworzenie więzi między klientem a marką. Lojalność, choć dziś deprecjonowana czy wręcz wyszydzana, jest wielką wartością w biznesie. Każda firma chciałaby mieć zaplecze oddanych klientów, którzy wybierają jej ofertę nie ze względu na niską cenę, ale z powodu przywiązania do marki. Brzmi znajomo? Tak, na tej zasadzie swój sukces zbudowało Apple – a ta firma ma olbrzymie doświadczenie w promowaniu się przy użyciu gadżetów reklamowych.

Zaspokojenie potrzeb klienta

W każdym podręczniku marketingu znajdziemy żelazną zasadę skutecznej sprzedaży: należy tak przedstawić produkt, aby klient uwierzył, że dzięki niemu zmieni się jego życie (choćby na bardzo podstawowym poziomie).

Gadżety reklamowe świetnie się wpisują w ten mechanizm. Zdecydowana większość takich upominków ma walory praktyczne, co oznacza, że nie są tylko ładnymi ozdobami, ale można z nich normalnie korzystać. Długopisy, ołówki, koszulki, czapeczki, nośniki USB, powerbanki, breloki – to tylko kilka przykładów.

Skuteczność gadżetów reklamowych wynika przede wszystkim z tego, że można z nimi bardzo łatwo trafić do końcowego klienta i tym samym zwrócić jego uwagę na firmę. Często jest to wręcz pierwsza forma kontaktu z marką. Warto więc zadbać, aby była dla klienta pozytywnym doświadczeniem. W tym celu należy stawiać na gadżety dobrej jakości, efektowne i możliwie najbardziej praktyczne.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl