Gadżety reklamowe ułatwiają klientowi podjęcie decyzji zakupowej. Jak to możliwe?

0
Gadżety reklamowe ułatwiają klientowi podjęcie decyzji zakupowej. Jak to możliwe?

Panuje dość powszechne przekonanie, że gadżety reklamowe służą wyłącznie celom wizerunkowym. I rzeczywiście jest to ich bardzo ważna funkcja, ale w rzeczywistości gadżety mogą również stać się narzędziem napędzającym sprzedaż produktów czy usług promowanej marki. Dzieje się tak, ponieważ dobrze zaprojektowane i prawidłowo dobrane gadżety reklamowe ułatwiają obdarowanemu klientowi podjęcie decyzji zakupowej. Pokazujemy, na czym polega ten schemat.

Wzbudzenie zainteresowania

W każdym podręczniku marketingu znajdziemy zasadę głoszącą, że aby cokolwiek sprzedać, trzeba najpierw wywołać potrzebę zakupową u klienta. To nie jest niestety takie proste, ponieważ podobny produkt czy usługę mają także inne firmy, walczące o tego samego klienta.

W tym kontekście gadżety reklamowe stają się niejako „przynętą”. Konsument, który zetknie się z atrakcyjnym dla niego gadżetem, o wiele chętniej zapozna się z ofertą promowanej firmy. Stanie się to też dla niego argumentem przemawiającym za wyborem akurat jej produktu czy usługi – nawet wtedy, gdy cenowo konkurencja wypada nieco lepiej.

Przełamanie nieufności

Podstawowym problemem, przed jakim stoją wszystkie dzisiejsze przedsiębiorstwa, jest zdobycie zaufania klientów. Wymaga to oczywiście zbudowania marki, której oferta będzie wybierana nie z uwagi na ceny, ale jakość i przewidywalność. Zanim jednak to nastąpi, trzeba się jakoś klientowi przedstawić. Gadżet reklamowy pełni rolę niezwykle skutecznej wizytówki.

Z punktu widzenia klienta wygląda to mniej więcej tak: firma A dała mi fajny gadżet, a więc inwestuje w swoją promocję. To z kolei świadczy o tym, że ma ona potencjał biznesowy i prawdopodobnie nie zniknie za chwilę z rynku. Warto jej więc zaufać, w przeciwieństwie do tysięcy anonimowych biznesów, które krzyczą o swoim profesjonalizmie, ale nie dają na to żadnych namacalnych dowodów.

Efekt wdzięczności

Jest nie do przecenienia! Choć dużo mówi się o tym, że w biznesie nie ma miejsca na sentymenty, to prawda jest zupełnie inna. Gros decyzji zakupowych jest podejmowana pod wpływem emocji. Klienci często starają się kalkulować, ale ostatecznie kupują to, co im się podoba lub wzbudziło w nich pozytywne odczucia.

Jakkolwiek cynicznie to nie zabrzmi, inwestowanie w gadżety reklamowe jest po prostu formą przekupstwa. Firmy wręczają klientom upominki po to, aby wywołać u nich poczucie wdzięczności i niejako zobowiązania do nawiązania współpracy czy po prostu zakupu. Tylko osoby bardzo asertywne nie zgodzą się na dłuższą pogawędkę z handlowcem, który wcześniej wręczył im np. efektowne długopisy reklamowe czy pendrive.

Polecenie marki znajomym

Bardzo ważną zaletą kampanii marketingowych z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest to, że ich efekty mogą być długofalowe i wykraczać daleko poza kontakt z konkretnym klientem. Jeśli obdarowana osoba będzie zadowolona z jakości gadżetu, to nie dość, że sama chętniej zdecyduje się na zakup, to jeszcze poleci markę swoim znajomym czy rodzinie. Tym samym stanie się ambasadorem marki, co jest ogromnym osiągnięciem i praktycznie gwarancją wzrostu sprzedaży w dalszej perspektywie.

Nie zapominajmy również o tym, że efektowne gadżety reklamowe motywują do zakupu nie tylko dziś, ale także w przyszłości. Takie upominki są więc bardzo skuteczną bronią w walce o pozyskanie stałego klienta.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl