Gadżety reklamowe w kampanii małej, lokalnej firmy? Świetny pomysł!

0
Gadżety reklamowe w kampanii małej, lokalnej firmy? Świetny pomysł!

Drobni przedsiębiorcy mają wspólną cechę: zbyt często ulegają stereotypom i deprecjonują możliwości swoich biznesów. Nagminnie zdarza się, że właściciel małej firmy z góry zakłada, iż i tak nie przeskoczy pewnego poziomu, dlatego powinien się skupić na przetrwaniu i wypracowaniu satysfakcjonującego go zysku. Tymczasem potrzeba naprawdę stosunkowo niewiele, aby realnie zwiększyć zasięg biznesu i pozyskać większe grono klientów, rozwijając tym samym działalność. Tym, co zdecydowanie warto wykorzystać w kampanii małej, lokalnej firmy są oczywiście gadżety reklamowe. Dlaczego to tak dobry wybór? Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.

Niedroga inwestycja

Tym, co zdecydowanie najczęściej powstrzymuje drobnych przedsiębiorców przed inwestycją w działania marketingowe, jest oczywiście ograniczony budżet. Trudno się dziwić, że właściciel firmy, która przynosi np. 3000 złotych dochodu, boi się przeznaczyć 1/3 tej kwoty na reklamę, nie mając gwarancji powodzenia.

W tym kontekście gadżety reklamowe wydają się być zdecydowanie najciekawszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Nie dość, że są relatywnie tanie, to jeszcze przedsiębiorca ma szerokie pole do popisu w zakresie przeanalizowania skuteczności kampanii. Po pewnym czasie rozdawania gadżetów może ocenić, ilu nowych klientów udało mu się pozyskać.

Gadżety to zdecydowanie najtańsze narzędzie reklamy w relacji do zasięgu i skuteczności. Już kilkaset złotych wystarczy, aby móc dotrzeć do dużej grupy potencjalnych klientów i tym samym zwiększyć świadomość marki na lokalnym rynku.

Świetne narzędzie marketingu bezpośredniego

Lokalny biznes rządzi się swoimi prawami i opiera głównie na zbudowaniu rozpoznawalności w wąskiej grupie klientów. Jest mnóstwo przykładów firm, które w ogóle nie inwestują w marketing globalny (np. internetowy), a mimo to nie narzekają na brak zainteresowania ich ofertą. To efekt wypracowania wysokiej świadomości marki w grupie docelowej.

Osiągnięcie takiej rozpoznawalności wymaga oczywiście czasu, ale w dobie tak dużej konkurencji w praktycznie każdej branży po prostu trzeba sobie pomóc reklamą. W tę strategię idealnie wpisują się gadżety, które z definicji są narzędziami reklamy bezpośredniej, a więc zupełnie naturalnej w przypadku biznesów lokalnych.

Budowanie lojalności

Charakterystyczne dla lokalnej przedsiębiorczości jest to, że zawsze znajdzie się pewna grupa klientów, którzy niezależnie od działań reklamowych podjętych przez inne firmy i tak ostatecznie wybiorą ofertę sprawdzonego, znanego im przedsiębiorcy. Słowem-kluczem jest lojalność. Lubimy utożsamiać się z globalnymi markami, ale również z małymi firmami, działającymi tuż obok, gwarantującymi nam oczekiwany poziom obsługi i jakości produktów.

Budowanie lojalności zawsze zaczynamy od przedstawienia się klientom. Początkującym firmom bardzo trudno jest zdobyć zaufanie konsumentów, dlatego powinny korzystać ze skutecznego „wytrychu”, jakim są właśnie gadżety reklamowe. Każdy lubi dostawać prezenty, nawet bardzo drobne, czując wdzięczność i sympatię do obdarowującego. Wykorzystanie tego efektu w promocji małej, lokalnej firmy nie jest ani drogie, ani bardzo trudne, a przynosi świetne i długofalowe rezultaty.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl