Jak dopasować gadżet reklamowy do wizerunku marki?

0
Jak dopasować gadżet reklamowy do wizerunku marki?

Tytułowe pytanie ma wręcz fundamentalne znaczenie dla sukcesu kampanii marketingowej z wykorzystaniem upominków reklamowych. Działamy w tej branży od wielu lat i wciąż zauważamy, że część przedsiębiorców nie zwraca szczególnej uwagi na to, czy wybrane prezenty w ogóle pasują do kreowanego przez nich wizerunku marki. Efekt jest łatwy do przewidzenia: gadżety stają się wyłącznie kosztem i nie przynoszą spodziewanych rezultatów promocyjnych. Jak nie popełnić takiego błędu? Wymieniamy sposoby, dzięki którym można z łatwością dopasować gadżet reklamowy do wizerunku marki.

Wybór odpowiednich gadżetów

Zacznijmy od podstawowej kwestii. Nie ma praktycznie możliwości, aby dopasować gadżet do wizerunku marki, jeśli sam przedmiot pod względem czy to funkcjonalnym, czy jakościowym kompletnie nie licuje z charakterem i wartościami firmy. Wyjaśnijmy to na prostym przykładzie.

Firma buduje wizerunek marki premium i celuje w pozyskiwanie klientów z wyższej półki finansowej. W takiej sytuacji nie powinna w ogóle rozważać inwestycji w najtańsze długopisy reklamowe. Znacznie skuteczniejsza może się okazać kampania o nieco mniejszym zasięgu, za to perfekcyjnie dopasowana do oczekiwań grupy docelowej, w której wykorzystamy chociażby eleganckie pióra reklamowe. Taki upominek pod każdym względem idealnie koresponduje z wizerunkiem marki premium, a wręcz go podbudowuje.

Projekt graficzny znakowania gadżetów

Wybierając konkretne upominki reklamowe zawsze trzeba się dokładnie zastanowić, w jaki sposób zamierzamy oznakować je elementami identyfikującymi markę. To wcale nie jest taka prosta sprawa. W przypadku niektórych marek, zwłaszcza raczkujących i kierujących ofertę do bardzo szerokiej grupy konsumentów, korzystne będzie umieszczenie na prezentach sporego logotypu oraz dodatkowo sloganu dookreślającego profil biznesowy marki. Wskazane może być również nadrukowanie informacji kontaktowych.

Takie znakowanie nie przystoi natomiast w przypadku ekskluzywnych gadżetów reklamowych, które są naturalnym wyborem dla marek premium – tutaj klient ma się zachwycać nie efektownym projektem graficznym, ale jakością samego przedmiotu.

Stąd też radzimy, aby bardzo sumiennie rozważyć to, czy i w jakim zakresie należy oznakować upominki reklamowe elementami wizerunkowymi marki. Od tej decyzji w dużej mierze zależy wybór konkretnego prezentu – chodzi tutaj m.in. o wielkość dostępnego obszaru do zadrukowania.

Adekwatna metoda znakowania

Kolejna bardzo istotna sprawa. Upominki reklamowe można oznakować na różne sposoby. Zdecydowanie najpopularniejsze (bo najtańsze) jest wykorzystanie jednej z metod nadruku. Pamiętajmy jednak, że nie jest to wskazane w przypadku luksusowych gadżetów reklamowych. Takie prezenty, eleganckie, wartościowe, przeznaczone dla specjalnych klientów, powinny być oznakowane metodą grawerowania laserowego.

Dodatkowo zwracamy uwagę na fakt, iż w przypadku produktów klasy premium niewskazana jest megalomania. Mamy na myśli przesadę w umieszczaniu elementów identyfikacji wizualnej marki na powierzchni gadżetu.

Lepszy efekt wizerunkowy można osiągnąć, np. grawerując niewielki sygnet marki na klipsie metalowego długopisu, niż umieszczając ogromny logotyp na samym korpusie – w tym drugim przypadku obdarowany klient mógłby z góry odrzucić pomysł codziennego korzystania z długopisu, co oczywiście nie wpłynie pozytywnie na skuteczność kampanii.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl