Notesy reklamowe: nieco zapomniany gadżet, który wciąż broni się skutecznością

0
Notesy reklamowe: nieco zapomniany gadżet, który wciąż broni się skutecznością

Gdyby zapytać przeciętnego przedsiębiorcę o to, jakie gadżety chciałby wręczyć swoim klientom, pewnie nie wymieniłby notesów reklamowych. Powód jest prozaiczny: żyjemy w bardzo skomputeryzowanym świecie i coraz rzadziej sięgamy po tradycyjne materiały piśmiennicze. Nie oznacza to jednak, że notesy przestały mieć rację bytu. Nadal mogą być świetnym pomysłem na wypromowanie firmy w grupie docelowej. Notesy reklamowe mają liczne zalety, o których przeczytasz w naszym artykule.

Zacznijmy od tego, że planując strategię marketingową dla Twojej firmy, powinieneś uważać, by nie wpaść w pułapkę ślepego podążania za trendami. Owszem, elektroniczne gadżety, jak powerbanki czy pendrive’y są bardzo popularne i chętnie przyjmowane przez klientów, ale z drugiej strony ich masowość zaczyna być problemem. Pisząc wprost: firmom promującym się wyłącznie przy użyciu takich gadżetów, coraz trudniej jest się wyróżnić na tle konkurencji.

Stąd też obserwujemy stopniowy powrót do sprawdzonych rozwiązań, które były modne kilkanaście lat temu, ale później firmy nieco o nich zapomniały. Świetnym przykładem są tutaj właśnie notesy reklamowe. Pomimo tego, że rzeczywiście coraz rzadziej sięgamy po kartkę i długopis, taki notes wciąż charakteryzuje się nieprzeciętną funkcjonalnością.

Notes reklamowy można mieć zawsze przy sobie i zapisywać w nim np. jakieś inspiracje, ważne daty, umówione spotkania czy po prostu robić notatki z konferencji, szkolenia etc. Przedmiot nie zajmuje dużo miejsca w aktówce czy torebce, można go wozić w schowku samochodowym. Pod tym względem jest więc bardzo praktyczny.

Notesy reklamowe wykorzystuje się w nawet najbardziej prozaicznych sytuacjach. Przydają się do zapisywania listy zakupów, wyrwane z nich kartki mogą posłużyć za zakładki w dokumentacji czy książce. Informacje zawarte w notesie są też zawsze pod ręką i dostępne w estetycznej, poukładanej formie. Te walory z pewnością zostaną docenione przez Twoich klientów.

Jeśli nadal masz wątpliwości względem przydatności notesów reklamowych, to wyobraź sobie, że stoisz w korku i nagle wpada Ci do głowy super pomysł na hasło reklamowe Twojego nowego produktu. Gdzie szybciej go zapiszesz: w notesie czy może w telefonie?

Idealny gadżet na imprezy biznesowe i branżowe

Notesy reklamowe mają tę przewagę nad wieloma innymi gadżetami z podobnej kategorii cenowej, że prezentują się bardzo estetycznie, a wręcz elegancko. Świetnie nadają się zatem na prezent dla ważnego kontrahenta, zwłaszcza jeśli mówimy o notesie książkowym, z okładką wykończoną naturalną lub ekologiczną skórą.

Takie upominki możesz rozdawać klientom nie tylko podczas indywidualnych spotkań, ale także różnego rodzaju imprez. Klasycznym przykładem będą tutaj targi. Gdy do stoiska Twojej firmy podchodzi potencjalny klient, to przekazane informacje z pewnością szybko ulecą mu z głowy. Aby tego uniknąć i zachęcić go do uważnego wysłuchania oferty, wystarczy wręczyć mu notes reklamowy wraz z długopisem. Taki zestaw postawi markę w korzystnym świetle, kreując jej profesjonalny wizerunek, a klientowi dodatkowo ułatwiając życie.

Teraz pomyśl: klient wychodzi z imprezy (targów, konferencji, sympozjum) i po powrocie do biura lub domu zaczyna wertować notes w poszukiwaniu potrzebnych mu informacji. Przez cały czas ma kontakt z Twoją marką, dzięki czemu łatwo zapamięta jej logo (umieszczone na okładce) i nazwę. Mało tego: marka będzie mu towarzyszyć jeszcze przez długi czas, ponieważ jest niemal pewne, że klient zechce używać notesu na co dzień.

Notesy reklamowe zupełnie niesłusznie są dziś nieco zapomniane, ustępując pola gadżetom elektronicznym. Tymczasem to nadal może być znakomity, wartościowy nośnik promocji marki, podkreślający, że firma stawia na budowanie trwałych relacji z klientami, ceni sobie rzetelność i biznesowe zasady.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl