Skuteczny gadżet reklamowy to…?

0
Skuteczny gadżet reklamowy to…?

Rozsądny przedsiębiorca przed zainwestowaniem pieniędzy w jakiekolwiek narzędzie reklamy, musi ocenić, czy i w jakim stopniu wpłynie ono na zwiększenie rozpoznawalności i atrakcyjności jego marki. Nic zatem dziwnego, że firmy – zwłaszcza młode i dysponujące ograniczonym budżetem – mają spore trudności z wybraniem konkretnych gadżetów reklamowych. Nikt przecież nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto. W rzeczywistości sprawa jest całkiem prosta, bo o skuteczności gadżetu reklamowego decydują zaledwie 3 elementy. Wymieniamy je i opisujemy w naszym artykule.

Funkcjonalność

Gadżet reklamowy, który do niczego się klientowi nie przyda, to niepotrzebny koszt dla przedsiębiorcy. Dlaczego? Z prostego powodu. Taki upominek, choćby był bardzo efektowny i oryginalny, błyskawicznie trafi na dno szuflady czy po prostu do kosza. Mamy za dużo rzeczy, a za mało miejsca, by otaczać się czymś, co nie spełnia żadnej konkretnej funkcji, a do tego nie ma szczególnych walorów ozdobnych.

Dlatego wybierając gadżety reklamowe do swojej kampanii marketingu bezpośredniego, w pierwszej kolejności odpowiedz sobie na pytanie: czy moi klienci w ogóle czegoś takiego potrzebują? Im bardziej funkcjonalny gadżet, tym większa szansa, że obdarowana osoba będzie z nim miała kontakt na co dzień.

Nie ma przypadku w tym, że na liście najchętniej zamawianych gadżetów reklamowych od wielu lat znajdują się te same pozycje, czyli: długopisy reklamowe, pendrive, kubki, smycze, powerbanki czy notesy.

Atrakcyjny design

Przekłada się on na wyrazistość gadżetów reklamowych, co jest drugim filarem skuteczności tych narzędzi promocji. Jeśli gadżet nie wzbudzi zainteresowania wśród klientów, nie będzie dla nich dostatecznie atrakcyjny pod względem wyglądu, to taka kampania nie ma najmniejszego sensu. Efekt będzie taki, że po np. targach w magazynie firmy zaczną zalegać pełne kartony gadżetów, z którymi nie bardzo wiadomo, co teraz zrobić.

Atrakcyjnego designu nie należy przy tym utożsamiać z sileniem się na niezwykle oryginalne projektowanie. W przypadku gadżetów „robotę” robi znakowanie oraz nadruk. Tutaj warto postawić na oryginalność, wyrazistość, nie zapominając przy tym o czytelności – w końcu klient nie powinien mieć żadnych problemów z rozszyfrowaniem elementów identyfikujących markę.

Na atrakcyjny design składa się również wysoka jakość wykonania samego gadżetu. Wręczanie klientom tandety nigdy się nie sprawdza, a wręcz może zaszkodzić wizerunkowi marki – więcej o tym przeczytasz w naszym artykule na temat błędów popełnianych przy wyborze długopisów reklamowych.

Unikalność

W przypadku prostych gadżetów reklamowych bardzo trudno jest zrealizować postulat unikalności, jednak nie jest to niemożliwe. Wystarczy pozbyć się schematycznego myślenia. Nawet z pozoru sztampowe gadżety mogą zaciekawić klientów, jeśli będą się wyróżniać jakąś unikalną cechą. Przykład? Ekologiczne długopisy reklamowe. Niby to wciąż zwykły długopis, ale dzięki nietypowej konstrukcji korpusu taki długopis będzie się znacznie wyróżniać na tle swoich plastikowych czy metalowych odpowiedników. Marka jednocześnie zyska w oczach klientów, jako odpowiedzialna, świadoma ekologicznie i kreatywna.

Gadżety reklamowe, które spełniają wszystkie wymienione kryteria, zawsze skutecznie promują markę, zwiększając jej rozpoznawalność lub umacniając wizerunek w grupie docelowej. Połączenie tych trzech cech w jednym produkcie jest jak najbardziej możliwe i wcale nie wymaga ogromnych inwestycji.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Promo5 ul. Baletowa 12, 02-862 Warszawa, woj. mazowieckie, tel: 22 4863234, email: info@promo5.pl
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl