Tych błędów trzeba się wystrzegać zamawiając gadżety reklamowe

0
Tych błędów trzeba się wystrzegać zamawiając gadżety reklamowe

Choć gadżety reklamowe stanowią istotny element strategii marketingowej każdej największej marki świata, to wciąż nie brakuje firm, które traktują je po macoszemu. Wynika to z błędnego przeświadczenia, że upominki nie cieszą się już tak dużym zainteresowaniem klientów, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Z tego powodu niektórzy przedsiębiorcy zamawiają gadżety reklamowe tylko z przyzwyczajenia, nie oczekując zbyt wiele po takiej formie promocji swojego biznesu. To z kolei sprzyja popełnianiu poważnych błędów, przez które żaden gadżet nie będzie stanowić silnego wsparcia sprzedaży. O jakich błędach mowa? Wymieniamy je w naszym poradniku.

Nacisk na jak najniższą cenę

Pod tym względem gadżety reklamowe nie różnią się od innych przedmiotów. Jeśli jedynym kryterium wyboru gadżetu jest jak najniższa cena, to przedsiębiorca nie może się spodziewać spektakularnego sukcesu marketingowego.

Aby móc wyprodukować możliwie najtańszy gadżet reklamowy, na czymś trzeba zaoszczędzić. Oczywiście, że będzie to jakość wykonania. Widzieliśmy dziesiątki pendrive’ów, które dosłownie rozpadały się w rękach, a także długopisów reklamowych, w których już po pierwszym użyciu blokował się mechanizm sprężynowy.

Warto więc sobie zadać pytanie: czy chcemy, aby firma była przez klientów utożsamiania z bylejakością, a wręcz tandetą? Jeśli nie, to nie ma sensu upierać się przy zamawianiu najtańszych gadżetów reklamowych. Takie upominki wcale nie będą umacniać wizerunku marki, ale wręcz działać na jej niekorzyść.

Zamawianie małych partii gadżetów reklamowych

Rozumiemy, że przedsiębiorcy, zwłaszcza dopiero rozwijający swoje biznesy, szukają różnych sposobów na optymalizację kosztów. Jednak zamawianie bardzo małych partii gadżetów reklamowych się kompletnie nie opłaca. Nie dość, że cena jednostkowa będzie wyższa, to jeszcze zawsze pojawi się ryzyko, że w krytycznym momencie po prostu nie będzie już czego przekazywać potencjalnym klientom – a to oznacza wizerunkową katastrofę.

Rada: zapraszamy do lektury naszego poradnika, w którym podpowiadamy, jak oszacować wielkość zamówienia gadżetów reklamowych.

Bagatelizowanie jakości znakowania

Gadżet reklamowy pozbawiony elementów identyfikujących markę, jest zwykłym przedmiotem, niemającym żadnego potencjału marketingowego. Dlatego gadżety należy znakować – innym rozwiązaniem jest postawienie na projekt, który jednoznacznie kojarzy się z firmą (np. brelok w kształcie logo marki).

Teoretycznie wie o tym każdy przedsiębiorca, ale zbyt często zdarza się, że firmy próbują niepotrzebnie oszczędzać na jakości znakowania. Przykładowo: jeśli zamierzamy wręczyć ważnemu kontrahentowi skrzyneczkę z dobrym alkoholem, to aż prosi się, aby do znakowania opakowania użyć metody grawerowania laserowego. Zwykły nadruk nie będzie licować z charakterem upominku, co niestety może mieć negatywny wpływ na reakcję kontrahenta.

Wybierając metodę znakowania należy również pamiętać, aby umieścić elementy identyfikacji wizualnej marki w taki sposób, by były równie trwałe, jak sama obudowa. Dzięki temu klienci korzystający z gadżetów przez długi czas, będą mieć regularny kontakt z marką, co przełoży się na zwiększenie jej rozpoznawalności.

Każdy z tych błędów może zdecydować o tym, że zamówione gadżety reklamowe zamiast stać się dobrą inwestycją w promocję biznesu, będą stanowić tylko kolejny koszt dla przedsiębiorstwa. A żaden właściciel firmy nie lubi przecież wyrzucać pieniędzy w błoto.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl