Unikalne vs. standardowe: na jakie gadżety reklamowe postawić?

0
Unikalne vs. standardowe: na jakie gadżety reklamowe postawić?

Nie odkryjemy Ameryki pisząc, że w marketingu bardzo ważne jest to, aby się wyróżnić na tle konkurencji. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy kilka firm oferuje dokładnie takie same produkty w podobnych cenach. Elementem przeważającym na korzyść jednej z nich mogą być gadżety reklamowe, które zostaną docenione przez klientów i wpłyną na ich decyzje zakupowe. Jednak także w świecie gadżetów obowiązuje trend maksymalnego wyróżnienia upominków. Można to osiągnąć decydując się na unikalne gadżety reklamowe. Pytanie: czy zawsze ma to sens?

Unikalne gadżety reklamowe: mnóstwo zalet, ale są i wady

Pisząc o unikalnych gadżetach reklamowych mamy na myśli takie, które zostały wyprodukowane na specjalne zamówienie, według autorskiego projektu. Nietrudno się domyślić, że wiąże się to z o wiele wyższym kosztem po stronie przedsiębiorcy. Cel jest jednak prosty: maksymalne wyróżnienie marki i przykucie uwagi jej odbiorców.

Na unikalne gadżety reklamowe z reguły decydują się firmy, które chcą zyskać upominki jednoznacznie kojarzone z ich markami. Przykładowo: jeśli firma sprzedaje części samochodowe, to naturalne jest, że chciałaby wręczać swoim klientom chociażby breloczki w kształcie klocków hamulcowych. Taki gadżet jest bardzo wyrazisty i łatwo identyfikowalny z przedmiotem działalności przedsiębiorstwa.

Nie zapominajmy jednak, że unikalne gadżety reklamowe, poza wyższą ceną, wymagają również znacznie większego zaangażowania po stronie zamawiającego. Ponieważ nie dysponujemy gotowym wzorcem, trzeba najpierw poszukać wykonawcy (i nie ma co liczyć na to, że ktoś wykona np. 100 autorskich breloczków czy pendrive’ów – zamówienie musi być znacznie większe, by się opłacało), następnie przygotować projekt i uzgodnić mnóstwo kwestii wpływających na wygląd ostatecznego produktu. Poza tym należy się liczyć z bardzo długim oczekiwaniem na realizację.

Najważniejsze zalety unikalnych gadżetów reklamowych:

  • Są jedyne w swoim rodzaju, a więc wyróżniają się na tle upominków kolportowanych przez konkurencję
  • Mogą być perfekcyjnie dopasowane do charakteru marki
  • Zamawiający ma całkowity wpływ na wygląd gadżetu
  • Unikalne gadżety podbudowują prestiż przedsiębiorstwa

Oto kilka kluczowych wad unikalnych gadżetów reklamowych:

  • Wysoki koszt produkcji
  • Długi czas oczekiwania – nie da się ich zamówić „od ręki”
  • Zawsze istnieje ryzyko, że efekt nie będzie w 100% zgodny z projektem

Standardowe gadżety reklamowe nie są wcale złe!

Choć na każdym kroku podkreślamy, że o skuteczności gadżetów reklamowych w ogromnej mierze decyduje ich oryginalność, to tak naprawdę ten efekt można osiągnąć również w oparciu o gotowe projekty. Pamiętajmy bowiem, że „goły” produkt, np. długopis, nie jest jeszcze nośnikiem reklamy. Potrzebujemy znakowania i to tutaj zyskujemy ogromne pole do popisu w zakresie personalizowania gadżetów.

Gotowe gadżety reklamowe, chociażby wspomniane długopisy, pendrive, powerbanki, notesy czy smycze, zdecydowanie mogą wyróżnić markę na tle konkurencji. Pod jednym warunkiem: trzeba zadbać o wyrazisty, unikalny projekt graficzny. To on przykuje uwagę klienta i sprawi, że marka zacznie funkcjonować w świadomości przedstawicieli grupy docelowej.

Najważniejsze zalety standardowych gadżetów reklamowych:

  • Są dostępne „od ręki”
  • Błyskawiczny czas realizacji zamówienia
  • O wiele niższa cena w porównaniu z gadżetami unikalnymi
  • Są bardziej uniwersalne, a więc można je wykorzystać przy okazji różnych kampanii promocyjnych

Wady standardowych gadżetów reklamowych:

  • Zawsze istnieje ryzyko, że konkurencyjna firma korzysta z tego samego modelu gadżetu

W podjęciu decyzji zawsze najbardziej pomagają dwa elementy: czas i pieniądze. Jeśli nie masz ich w nadmiarze, to postaw na standardowe gadżety reklamowe, dbając jednocześnie o to, aby zostały efektownie i oryginalnie oznakowane.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl