Znakować czy nie? Kilka słów o umieszczaniu logotypu marki na gadżetach reklamowych

0
Znakować czy nie? Kilka słów o umieszczaniu logotypu marki na gadżetach reklamowych

W teorii sprawa jest dziecinnie prosta. Aby gadżet reklamowy był skutecznym narzędziem promocji marki, musimy na nim umieścić elementy identyfikujące konkretny biznes. Takim elementem praktycznie zawsze jest logotyp, czasami uzupełniony sloganem marki. Bywają jednak sytuacje, gdy warto zachować daleko idącą powściągliwość w znakowaniu gadżetów reklamowych. Wyjaśniamy to w naszym poradniku.

Kiedy znakowanie jest niezbędne?

Zawsze wtedy, gdy celem kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych jest zwiększenie rozpoznawalności marki. W takiej sytuacji znajdują się firmy, które dopiero kreują swój brand czy wprowadzają na rynek zupełnie nową ofertę. Siłą rzeczy nie są więc kojarzone przez przedstawicieli grupy docelowej. By to zmienić, kolportujemy gadżety, których zadaniem jest czasami dość agresywna promocja wizerunku marki.

Jeśli gadżety reklamowe w założeniu mają trafiać do jak największego grona odbiorców (co jest typowe np. podczas targów), to nie ma sensu silić się na przesadną oryginalność. Należy zadbać o to, aby gadżety były maksymalnie efektowne, oryginalne pod względem stylistyki i sugestywne. Stąd pojawia się potrzeba umieszczenia na nich wyrazistego projektu graficznego, którego nieodłącznym elementem jest logotyp promowanej marki.

Wzmocnienie świadomości marki

Sytuacja jest zgoła odmienna wtedy, gdy przedsiębiorca planuje rozdawać gadżety reklamowe wśród przedstawicieli starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Dobrym przykładem będzie tutaj chociażby konferencja przeznaczona dla przedstawicieli branży czy też spotkania biznesowe organizowane w siedzibie przedsiębiorstwa.

Wówczas wiadomo, że odbiorcą gadżetu będzie osoba, która w jakimś stopniu jest potencjalnie zainteresowana ofertą firmy. Z dużym prawdopodobieństwem kojarzy jej markę, ale jeszcze nie została jej stałym klientem. By to zmienić, warto dać jej konkretny dowód profesjonalizmu i jakości marki. W tej roli doskonale sprawdzi się gadżet reklamowy.

Nie musi on być jednak „twardym” nośnikiem reklamy. W tym przypadku ważniejsze są kwestie czysto wizerunkowe. Bardziej zależy nam więc na tym, aby sam gadżet zrobił świetne wrażenie na kliencie – zarówno pod względem funkcjonalności, jak i jakości wykonania. Nie zaburzamy tego poprzez naniesienie na produkt zaawansowanego projektu graficznego z logotypem marki. Wystarczy tutaj subtelne zwrócenie uwagi na markę.

Gadżety reklamowe pełniące funkcję upominków

Ekskluzywne gadżety reklamowe spokojnie mogą być wykorzystywane w roli prezentów dla najważniejszych klientów czy partnerów biznesowych. Przykładem będą tutaj chociażby pióra reklamowe renomowanej marki. Nietrudno się przy tym domyślić, że taki upominek absolutnie nie powinien być nośnikiem reklamy. W przeciwnym razie stanie się po prostu bezsensownie drogim gadżetem, a nie o to nam tutaj chodzi.

Nie oznacza to jednak, że eleganckie gadżety reklamowe powinny być pozbawione jakichkolwiek elementów identyfikujących markę. Należy natomiast postawić tutaj na symbolikę, a nie nachalną promocję. Fajnym, sprawdzonym pomysłem będzie chociażby wygrawerowanie logotypu marki na klipie pióra wiecznego czy kulkowego. Nie straci ono swoich walorów estetycznych, obdarowany klient nie będzie wstydzić się go używać w swoim biurze, ale jednocześnie przy każdej okazji będzie mógł przypomnieć sobie, od kogo je otrzymał.

Warto pamiętać o tych podstawowych zasadach podczas projektowania kampanii z wykorzystaniem gadżetów reklamowych. W znakowaniu łatwo jest popaść w przesadę, która nie zawsze jest wskazana – a wręcz przeciwnie.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl